Studia II stopnia

Gospodarka przestrzenna*

Absolwenci tych studiów są przygotowani do podjęcia pracy zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym. Mają oni również wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Absolwenci charakteryzują się umiejętnościami:

  • opracowywania dokumentów planistycznych na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym,
  • konstruowania wizji rozwoju oraz tworzenia i wdrażania strategii oraz szczegółowych programów sprzyjających podnoszeniu konkurencyjności miast, gmin, zapewniających ochronę środowiska oraz realizowanie koncepcji smart city,
  • opracowywania analiz z zakresu marketingu terytorialnego,
  • planowania rozwoju infrastruktury,
  • zarządzania przestrzenią i rozwojem przestrzennym na różnych poziomach,
  • analizować współczesne zjawiska i trendy w szerokim kontekście geograficznym,
  • kształtowania przestrzeni publicznej w sposób funkcjonalny i przyjazny dla użytkowników,
  • analizy lokalnych i regionalnych rynków nieruchomości,
  • prowadzenia współpracy terytorialnej.

 

Po ukończeniu studiów Zarządzanie, specjalność Gospodarka przestrzenna, absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w charakterze menedżera, zarządcy, rzeczoznawcy, specjalisty, mediatora, doradcy i negocjatora, eksperta, koordynatora projektu, lidera lokalnego w:

  • instytucjach i agencjach Unii Europejskiej,
  • agendach instytucji międzynarodowych,
  • urzędach administracji, w tym urzędach terenowych i centralnych zajmujących się planowaniem przestrzennym i rozwojem regionalnym i lokalnym,
  • urzędach gmin, starostwach i urzędach marszałkowskich,
  • agencjach rozwoju regionalnego i społeczno-gospodarczego, agencjach rozwoju rynku,
  • biurach projektowych i konsultingowych pracujących na rzecz jednostek samorządu terytorialnego,
  • biurach planowania przestrzennego, pracowniach urbanistycznych, biurach obrotu nieruchomościami,
  • przedsiębiorstwach oddziałujących na środowisko i korzystających z jego zasobów,
  • przedsiębiorstwach zajmujących się planowaniem przestrzennym i projektowaniem urbanistycznym oraz analizami przestrzennymi i społeczno-gospodarczymi,
  • firmach prowadzących działania związane z zagospodarowaniem przestrzeni,
  • przedsiębiorstwach deweloperskich,
  • pracowniach projektowych,
  • agencjach nieruchomości,
  • instytucjach nadzoru architektoniczno-budowlanego,
  • firmach konsultingowych, doradczych i zajmujących się pozyskiwaniem funduszy unijnych,
  • organizacjach pozarządowych,
  • firmach otoczenia biznesu,
  • jednostkach naukowo-badawczych i ośrodkach badawczo-rozwojowych,
  • instytucjach zajmujących się poradnictwem i upowszechnianiem wiedzy z zakresu gospodarki przestrzennej.